Saturday, April 07, 2012

game of thrones s02e02 yahut erken gelen mutluluk

game of thrones bu hafta bir surpriz yapip, ikinci bolum yayini her official kaynakta 8 nisan gorunmesine ragmen, ilk bolumden uc gun sonra yeni bolumuyle belirdi. izledigim kopyada HBO logosu da vardi, dolayisiyla bir yerden sizmaktan ziyade sahiden HBO tarafindan yayinlanmis gibi. acip gugillatsam eminim bunun hakkinda yazilmis bir milyon forum post'u falan vardir; ama useniyorum. zaten konumuz da bu degil. fakat merak ettigim, pazar gunu ne yayinlanacak? ucuncu bolum mu? ikinci bolum tekrar mi? ilk ihtimalin yuzdesini cok dusuk buluyorum. bu durumda, yeni bolum icin bir hafta beklemek yerine 10 gunden fazla beklemis olacagiz ve bu bizi uzecek. ama unlu amerikan buyugu janis joplin'in de dedigi gibi: "get it while you can"*


*dikkat! burada derin ve cok katmanli bir gonderme kullandim, bos gecilmemesine.


yine izleme sirama gore step by step (uu beybee) gidecegim:

  • jaqen h'ghar'i (ki herifin adini dogru yazayim derken actigim a wiki of ice and fire'da spoiler'in buyugunu yedim; ben ettim siz etmeyin) ilk belirdigi sahnede biraz zayif buldum. ama ilk intiba yaniltabiliyor (burada da mesaj var demek isterdim ama yok); dizideki jaqen, konusmasi ve tavirlari ile, benim tum serideki favori karakterlerimden biri olan bu tekinsiz herifin hakkini vermis. ucuncu tekil sahista konusmasi ise, 90'lari yasamis her turk insanina, ister istemez mustafa sandal'i hatirlatiyor. bu bag kuruluyor, buna yapacak bir sey yok.   

turk gencinin inanilmaz basarisi. shae giyinik oldugu nadir sahnelerden birinde.
  • sibel kekilli'nin shae'i oynamasinin, diziye en az %40 daha fazla turk seyirci kazandirdigina iddiaya girebilirim (kolasina). hatta hazir boyle iddiaya giriyorum, facebook grubu acayim. bunun yani sira, ikinci bolumde abazan turk (ve ecnebi) gencini mutlu edecek malzeme bol. sunu demek istiyorum beyler: sevisme var, meme var, boyle seyler. 

  • tyrion lannister, kalplerin sampiyonu. kitapta da dizide de tartismasiz EN IYI repliklere sahip oldugunun hakkini herhalde herkes verecektir. deadpan humor'unun hastasiyim ve her belirdigi sahnede neseyle ellerimi cirpiyorum. neyse ki, ikinci kitap dahil, ilerleyen bolumlerde de tyrion'suz kalmiyoruz. hatta ikinci sezonda ana karakter olacaginin mujdesini vereyim de siz de benimle birlikte el cirpin. firsat verilse, kendisiyle BFF olurum. shae'yle takilmadigi ve asiri sarhos olmadigi zamanlarda iki muhabbetin belini kirariz. 

balon greyjoy, krallik bu DEYIL.
  • ve sonunda theon'un ayrin da ayrin diye siksik ettigi iron islands belirdi. bu biraz, "biz makedonya gocmeniyiz" diye kasilan arkadaslarin, makedonya'yi yerinde inceledikten sonra kackackac diye istanbul'a donup topragi opmeleri tarzinda. iron islands lokasyonu icin ya kuzey irlanda, ya kuzey iskocya kullanmis olsalar gerek (gugilla bunu da bulurum, ama gordugunuz gibi bakmamaya devam). yorumum su: surgune gideceksem, son tercihim burasi olur. yagmur, bulut, rutubet, romatizma -ideal bir kabusta aradigim her sey var. ortamlari da izbe zaten. insan kendini kral ilan etmeye utanir. balon greyjoy'un ilk belirdigi sahnede "git bir sacini basini yika, bulutsuzluk ozlemi'nin solisti gibi geziyorsun" diye bagirdim ekrana dogru. bir sey izlerken kaptirip nenelesmenin tadi da az seyde var karagozlum.

davos, davosing.
  • davos seaworth: o bir mensch, o adamin hasi. davos, stannis'e duydugun sadakati takdir etmiyor degilim ama adam MUHASEBE MUDURU (bkz: onceki bolum). neyse sen bilirsin, sonra stannis iron throne'a oturamazsa gelip bana aglama.







chamber of the painted table. obruklara dikkat.
  • muhasebe mudurunden laf acilmisken: dragonstone'daki chamber of the painted table sekansi, starring stannis baratheon and melisandre aka the red woman. basta "sevisme sahnesi gormek isteyene bu bolumden cok ekmek var" duyurusunu yapmistim. acikcasi ben tam "insallah o masada sevismeye kalkmazlar" diyordum ki, korktugum basima geldi. carpet burn bile yeterince kotuyken, insanin kicina basina minyatur ordularin batmasi? yetmezmis gibi, yer sekilleri de isin icindeydi: tepe, plato, obruk, cesitli karstik olusumlar (cografya bilgimle basinizi dondurmeye niyetliyim.) tutku da bir yere kadar. popoma oyuncak asker battigi dakikada o is biter dostum.

ve bir bolum de boyle geride kaldi. tekrar gorusmek uzere, esen kalin.

3 comments:

Anonymous said...

okundu. iyi iyi. katılıyorum. oyuncak asker kısmısı beni de rahatsız etti. bu arada 3. bölüm gelmedi mi hala

cheja said...

turkiye saatiyle sabahin erken saatlerinde yayinlaniyor. 2 saat kadar once torrent'e dusmustu. kendisi inmekte.

Anonymous said...

kedi canını senin... iniyor sağolasın, dev bir kedisin sen.