Tuesday, June 14, 2011

to whom it may concern

sevgili okuyucular, biricik takipciler;

bildiginiz uzere, ben bu blogu sizleri mutlu etmek, gonlunuzu hos tutmak icin yaziyorum. tek istedigim sizin begenileriniz dogrultusunda eserler vermektir. zahmet olmazsa bana e-mail atarak islememi istediginiz konulari, hosunuza giden stili ve cesitli oneri, elestiri ve isteklerinizi bildirirseniz, ben de oradan hareketle sizlere daha iyi hizmet verebilirim.

hahahah haddi len.

bu bir nedir? kisisel blog. gun geliyor faydali olabilecek, yok efendim yunanistan'da cep telefonu aboneligi soyle, taksiler boyle gibi bilgiler geciyorum. zamaninda kemoterapi ve radyoterapi maceralarimi da yazdim; herhalde hayatinda boyle seyler yasamamis (ve yasamayacagini umdugum) insanlar okuyup "aa bu da boyleymis" diye dusunmus, belki verdigim kimi tavsiyeler ise yaramistir. ama su siralarda artik gorece olarak kuculmus olan sahsi dertlerimi, izlenimlerimi yaziyorum; bazen begendigim bir iki sarkiyi, filmi paylasiyorum, su bu. ama yok, bir cihangir lafi edip (bu cihangir de amma gilligisli meseleymis ha. herkes birer disko partizani), saka yollu bohemlikten dem vurunca vurun kahpeye. kemoterapi blues iyiydi de, bu mu kotu? uzulup bozuldugum sanilsin da istemem zira hem konuya kasimpasa civarlarindan bakiyorum hem de sosyolojik bir gozlem gibi bir yandan da. cikarimlar soyle: bir kere anonim olarak istedigimizi diyebiliyoruz, buna hakaret, kufur, intizar -hepsi dahil. ikincisi gorece mutlu, rahat hayati olan herkesin allah belasini versin -gordugum kadariyla konsensus bu. sevgili 9-5 calisan, isinden, hayatindan tiksinmis arkadasim: kusura bakma, bu da benim hayatim. gonul isterdi ki, sen de ofislerde dirsek curutme ama boyleyken boyle. bu kadar sinirlerin oynuyorsa okuma burayi. ben boyle "oraya gittim soyleydi, buradan sikildim ay ne yapsam ki" temali bir seyler karalamaya, belli ki, devam edecegim. orada sayfanin kosesinde bir yerlerde bir unfollow tusu olacakti.

15 comments:

Anonymous said...

Tavsiye vermek serbest mi? Misal: Makedonya gibi gudik yerler yerine Maldivlere, Bali'ye, Fiji, Seyşel adaları gibi bir yerlere gitsene. Makedonya çok rerörerö.

Bak Hindistan demedim misal pisliğe dayanamaz gibi bir intiba veriyorsun yoksa Varanasi de fena değil. One life live it panpa!!

cheja said...

tavsiyeye kapim gecenin ucunde bile acik fakat maldiv'le, seysel'le falan da cok isim olmaz (hem seyselleri su alip goturmedi miydi?)

benim olayim agirlikli olarak kulturel gezidir hocu. makedonya gezisi de akademik calisma gezisi idi. muhim osmanli ve bizans yapilari gorduk, ancak makedonya'nin kendisi hakikaten rerorero. 26 kisilik grubun ortak fikri bu merkezde.

hindistan'dan once listemde epey bir yer var, ama varanasi'yi not ettim say. ve evet, hijyen manyakligim bilinen bir gercektir.

Anonymous said...

Su alıp götürmedi oraları henüz, Abu Simbel verelim o vakit? Luxor, Aswan, Karnak? Lut gölü? Lübnan?

Varanasi çok güzel ama çok geniş yürekli olmak gerek çoook. Mısır güzel ama yalnız kadınlar için zor. Yavşağı çok.

Peru, Honduras (Roatan?) o taraflar da fena değil. Sonra ata memleketi var Rusya, Gürcistan, Moldavya?

Menzil çok seyahate odaklanınca. Kolay gelsin.

cheja said...

actim post-it'i yazdim bu isimleri tek tek (yalan, copy-paste yaptim). tesekkur ediyorum.

misir'a bu gectigimiz kis gitmeyi cok istedim ama grubun geri kalaniyla ortak bir finansal paydada anlasamadik. kafamda tekneyle nil turu ve tum o tapinak bolgeleri vardi. misir'a gidersem, acikcasi kahire'yi gormeye gitmem.

simdi onumuzdeki fikstur, eger bir terslik olmazsa, amsterdam, belcika'da bir iki yer ve hamburg'u gosteriyor. belki yakinindan da bir yunan adasi. atina'yi da araya sikistirabilirsem samda kayisi. agustos'ta ise sofya'da konferans var zaten.

ihsan said...

Böyle konstrüktif anonimler olsun adamın canını yesin gerçekten haha ben de isterdim böyle anonim önce gelip anama küfretsin ama sonra bir sonraki postta böyle güzel tavsiyeler versin, çünkü tatil mevzusunda tavsiye azami ehemmiyet arz eder.

Yalnız düşününce sanırım o ikisi aynı olmayabilir..? Sonuçta anonim :((

Umarım aynı insandın ve bir change-of-heart yaşadın anonim... sana inanmak istiyorum :((((

Bu arada şimdi sen de 250000 TRY ya da daha pahalı bir ev al ve onun içinde ölene kadar otur haha (arada çık gez tabii, ama çok gezme) hadi bakalım sağlıcakla.

(işbu yazındaki haters gonna hate üslubunun da hastasıyım, ebet)

Anonymous said...

Yok malesef o anonim bu anonim değil ama bunun bir önemi de yok. That is the beauty of being anonymous. We are the legion for we are many :)

Ama küfür etmenin de mantığı yok insanlara beğenmiyorsan okuma değil mi?

Fikstür güzel ama Mısır "devrim" sonrası olabilecek en ucuz alternatifleri sunuyor tabii bayram seyran zamanı düşünmekte fayda var.

Happy travelling and happy times
Your Chejness!

Anonymous said...

ölüp gideceksin akademi diye. biraz hafiflen, biraz gevşe. daha yüksek lisans bitecek, sonra doktora var. ölme eşeğim yaz gelsin. yani olmayınca olmuyor. baba parası yiyicilik gibi güzel meslek varken bu akademi manyaklığını sebebi nedir? gene gider kültür gezilerini yaparsın. gez dolaş la bitip giden gençliğini yaşa. anonimleri takma kafana. 9-5 insanlarını kıskandığını belli etme. sana yakışmıyor. kuyruğu dik tut!

cheja said...

anonim: o manyakligin sebebi herhalde bunca senenin getirisi. ha, mirasyedilikten aldigim tadi -oehh bunun da tadi kacti sahiden. ama gene gidip geziyorum, no worries. yarin itibariyla, yine yolcudur abbas. 9-5'e ozenmem ise, esyanin tabiati geregi, namumkun. 11-3'le kiyaslamak? aydontinkso.

Anonymous said...

ablacagim, sen art director degil miydin? akademi duzeyde osmanli ve bizans yapilarini incelemek nerden cikti, onun ne gibi getirisi var ki? para desen yok, ogrenci desen derste uyuyor (ben oluyorum), arastirma desen onu da 10 kisi okuyor, yakisikli erkek desen o da yok (olanlar gay). sevdigin icin yapiyorsan, universitenin cilesini ne cekiyorsun! art director olsaydin, bizi meshur etseydin!

cheja said...

anon, cok yonlu bir insanim. elimizde gay olmayan bir sanat tarihcisi de mevcut. ooh samdak ayisi.

ha ama dersen de ki muthis projem var, hem oynarim hem parasini veririm, seni art direkte etmekten mutluluk duyarim.

cheja said...

bu arada, cidden ogrenci buyuk uyuyor. ama sinavdan sonra kime agliyor? asistana. o kim? benim. geceleri ucte telefonuna "hocceaaam en az C+ almam lazim" diye sms gelen, iste benim zeki muren. telefonumu nereden buluyor bu sabiler?

Anonymous said...

Hey dostum,
konuyla alakasiz fakat yillardir o kadar imkanla ve miras yedilikle ögrene ögrene sadece ingilizceyi mi iyi ögrendin. Cüss diyorum buna. En az iki üc yabanci dili süper konusuyorsun sanmistim. Hayallerim yikildi :( kendime takip edecek baska bir elit bulacagim.

cheja said...

macarcam super oysa ki.

ihsan said...

"MAKARKA" ne diyorum ya hahah tabii evet dil mühim. Dil dile değmeden dil öğrenilmez derdi bir dost (boy verdim, seviye bilekte).

Ve fakat canım sabah sabah macaron istedi, renk renk macaron :(((

Anonymous said...

Sekerim clinique, shiseido falan neyine yetmiyor. Henüz anne markalari kullanmak icin cok genc degil misin?