Monday, April 02, 2012

winter has come

bittiginde karalar bagladigimiz, kis gelsin diye agitlar yaktigimiz game of thrones ikinci sezonuyla dun geri dondu. "kis geliyor vay" yakarislarinin bahara sarkmasi zamanlama itibariyle biraz tuhaf olsa da, ic sikintisinin bir yasam tarzina dondugu su gunlerde, en azindan westeros'a kacabiliyor olmak guzel sey, umutlu sey (taniyanlar bilir, escapism'de bir dunya lideriyimdir.) bir yandan da nereden nereye. game of thrones kaldigi yerden devam ediyor ama biz hayata onun biraktigi yerden devam etmiyoruz. sezon finalini yaptigi 19 haziran'dan bu yana ne devranlar dondu GoT.

simdi sezon premiere'ini dakika dakika inceleyelim. kendinizi evinizde telegol izliyormus gibi hissedin.

***bundan sonrasi ilk bolumu izlemeyenler icin cesitli spoiler'lar icerebilir uyarisi***


  • tyrion'un, bu sezon da has adamimiz olacagi acik. daha ilk dakikalarda ettigi su cumle ile benden alkisi aldi: "You love your children. It's your one redeeming quality; that and your cheekbones." burada benim hafiften gerizekali oldugumu sezmis olabilirsiniz: o diyaloglari senaristler yaziyor pinar'cim. lutfen beni yargilarken, su siralar maraton bir song of ice and fire okumasi yaptigimi ve besinci kitaba geldigimi goz onunde bulunduralim.   


  • bran'i evlat edinmek konusunda ciddi dusunuyorum. soylemeden gecemedim.
    benim olacaksin. benim!
  • weirwood agaclari cok guzel. civarda dikilebilecek yer dusundum, bulamadim. belki sanatcilar parki? cihangir ispark'in ustundeki post-apocalyptic parka olmayacagi acik. fakat bir godtree'miz olsa fena mi olurdu? yapraklari kirmizi, gozleri yasli?
  • iki onemli nokta: 1) joffrey'nin hala yatacak yeri yok, ve 2) bazi sorunlari cozmede anne terligi hala bir numara.
  • targaryenler damarlarinda akan asil kani sulandirmama adina inbreeding'e yonelmekte kotu etmisler diyebilir miyiz? bence netice muspet (arada birkac deli kral cikiyor, onlari da idare edersin.) tercihi hafif balik etinden yana olan arkadaslarin da bu soy soylama pratiginden memnun kaldigini tahmin ediyorum.
  • craster'i kafamda basbayagi grotesk canlandirmistim; adam edebiyat hocasindan hallice cikti. bana casting direktorunu baglayin.
  • biraz da ambiyans: westeros'un cok guzel canlandirildigi detayini atlamiyorum <-- bakin yazdim. kitaplari okurken cikisi olmayan bir girdaba suruklendigim dogrudur; ustune de dizinin cok basarili gorsel produksiyonu beni meksika dalgasina kadar goturdu. casting direktorunden sonra bana goruntu yonetmenini baglayin.
vergi dairesi icin 2'yi tuslayin.
robb bir atarlanma aninda.

  • stannis baratheon, siz cok yanlis gelmissiniz. muhasebeci kilikli bu herifin kral olacagi bir dunyada yasiyorsak ben isyan ederim. isyanim ekte: \o/. chronicle tuttururkenki tavri bir anda aklima A.E. Pessimal'i isinladi. tabii benim her ahval ve seraitte discworld'e isinlanmam, en kotu ihtimalle kucugunden de olsa bir referans vermem hayatin bazi kacinilmaz gerceklerinden.








  • gelin itiraf edelim: ben de king in the north'a diz cokerdim. robb stark "uu beybi" diyecegimiz tarzda birisi. bu sezonda bol bol atarlanmasini izlemek nasip olsun insallahdinimizamin.


ve iste bahari karsiladigimiz su coskulu (insert own adjective) gunlerde, yaklasan kisin ve savasin tam ortasina dustuk. sikayet? benden yok. 3 haziran'a kadar pesindeyim birakmam (enter levent yuksel, exit yours truly.)

3 comments:

oguz said...

devamini bekleriz, kenk in the north. (sozde kral cofri evlat olsa sevilmez. pisss! pissslik!)

Arman Turgut a.k.a. Namra Turnip said...

Yarisini anlamadim 2-01'in. Cast kuculsun, ejderha cogalsin.

cheja said...

arman, o zaman isin zor. seri ilerledikce dev bir rus romanina donusuyor.